Sopimusehdot Piippu.com on verkkokauppa, jossa tuotteiden myyjänä toimii Stonefoot Oü, Tallinna, Viro (jäljempänä verkkokauppa). Verkkokaupan ja sen asiakkaiden välisessä kaupankäynnissä sovelletaan seuraavia ehtoja.

Verkkokauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille (jäljempänä kuluttaja) sekä yrityksille ja organisaatioille (jäljempänä yritysasiakas).

MYYNTI- JA TOIMITUSEHDOT

1. Tilaaminen

1.1 Tilauksen yhteydessä asiakkaan on aina ilmoitettava a) Kuluttajana nimi, sähköpostiosoite ja postiosoite. b) Yritysasiakkaana yrityksen nimi, yhteyshenkilö, sähköpostiosoite sekä postiosoite.

1.2 Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, myynti- ja toimitusehtoihin.

1.3 Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu sähköpostilla. Asiakas sitoutuu tarkkailemaan sähköpostiaan tilauksen tekemisen jälkeen.

1.4 Sitova kauppasopimus astuu voimaan, kun asiakas on jättänyt tilauksen. Järjestelmä vahvistaa tilauksen automaattisesti sähköpostilla.

1.5 Verkkokauppa varaa oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä isoissa erissä esimerkiksi huonosta saatavuudesta johtuen.

1.6 Verkkokaupan vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista rajoittuu kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.

1.7 Mikäli asiakas ei hyväksy tuotetta, hänen tulee palauttaa tuote verkkokaupalle 14 päivän palautusoikeuden puitteissa.

1.8 Verkkokauppa voi vedota erehdykseen selvissä tuotevirhetapauksissa, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.

1.9 Verkkokauppa ei ole vastuussa sivuston ulkopuolisissa linkeissä olevista tiedoista tai materiaalista.

2. Hinnat

2.1 Hinnaston hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskuluja.

2.2 Ostoskori kertoo aina toimituskulujen suuruuden toimitustavan valitsemisen jälkeen.

2.3 Kaikki verkkokaupassa näkyvät hinnat koskevat vain verkkokaupan kautta tehtäviä tilauksia. Tilauksia ei oteta vastaan sähköpostilla, faxilla, puhelimitse tai postitse.

2.4 Tuotteet toimitetaan tilaushetkellä voimassa olleella hinnalla mahdollisista tilauksen jälkeen tapahtuvista hinnanmuutoksista huolimatta.

2.5 Verkkokauppa voi vedota erehdykseen selvissä hintavirhetapauksissa, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.

3. Toimitusehdot

3.1 Verkkokauppa toimittaa tuotteet asiakkailleen tuotesivulla mainitun käsittelyajan puitteissa ja pyrkii ilmoittamaan asiakkaalle, mikäli tuotteen käsittelyaika venyy pidemmäksi kuin 7 päivää.

3.2 Verkkokauppa on vastuussa, mikäli tavara vahingoittuu tai katoaa kuljetuksen aikana verkkokaupasta asiakkaalle. Tavaran kuljetuksessa asiakkaalta verkkokaupalle asiakas, Matkahuolto tai Suomen Posti Oy on vastuussa, mikäli tavara vahingoittuu tai katoaa kuljetuksen aikana.

3.3 Asiakkaan lähettäessa tuotteita verkkokaupalle, asiakkaan tulee säilyttää kuljetusdokumentit, kuten esimerkiksi pakettikortti.

3.4 Kaikki tilauksen tuotteet toimitetaan samassa lähetyksessä. Yhden tuotteen huono saatavuus ei velvoita verkkokauppaa varaamaan tai tomittamaan erikseen muita samassa tilauksessa olevia tuotteita.

4. Maksuehdot

4.1 Tilauksen maksu tapahtuu ennakkoon tilisiirrolla.

4.2 Tilisiirrolla maksettaessa edellytetään tilauksen maksamista 14 päivän kuluessa. Maksamattomat tilaukset peruutetaan.

5. Palautusoikeus

5.1 Verkkokaupan asiakkailla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa tai osa siitä 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

5.2 Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja uutta vastaavassa kunnossa, mukaanlukien myös pakkaus ja ohjeet. Palautusaikana asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Kuluttajalla on oikeus kokeilla tuotetta, mutta ei ottaa sitä käyttöön ilman palautusoikeuden menettämistä.

5.3 Palautusoikeutta ei ole esimerkiksi myyntikelvottomilla tai käytetyillä tuotteilla.

5.4 Osto- tai noutohetkeksi katsotaan se päivä, jolloin paketti on lunastettu tai noudettu postista. Asiakkaan velvollisuus on todistaa päivä, jolloin paketti on lunastettu, esimerkiksi postin kuitin avulla.

5.5 Jos verkkokauppa poikkeustapauksessa hyväksyy myyntikelvottoman tai muuten puutteellisen tuotteen palautuksen, veloitetaan käsittelykuluja vähintään 25% tuotteen hinnasta.

5.6 Tuotepalautukset tulee aina toimittaa alkuperäisessä paketissa huolellisesti pakattuna ilman ylimääräisiä merkintöjä. Mukaan tulee liittaa kopio ostokuitista ja lisäksi yhteystiedot, tilitiedot sekä palautuksen syy, mikäli tuotteessa on vikaa.

5.7 Palautuksen voi tehdä Postin välityksellä. Palauttaminen on kuluttajalle Suomen sisällä maksutonta, kun kuluttaja käyttää palautukseen Postin asiakaspalautusta ja verkkokaupan asiakaspalautusnumeroa.

5.8 Verkkokauppa ei lunasta maksamattomia lähetyksiä, postiennakkolähetyksia tai mitään lähetyksiä muiden kuin Postin kautta toimitettuna.

5.9 Aiheettomista palautuksista verkkokauppa veloittaa kulut asiakkaalta voimassa olevan hinnaston mukaan. Puutteellisesti palautetut tai takuuhuoltoon lähetetyt tuotteet lähetetään takaisin asiakkaan kustannuksella.

5.10 Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen, eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta pidempään palautusaikaan toiselle tuotteelle.

5.11 Asiakas maksaa itse Suomen ulkopuolelta tehtyjen palautusten postikulut.

6. Takuu

6.1 Tuotteiden takuutiedot on aina merkitty erikseen tuotesivulla.

6.2 Takuuaika alkaa kuitissa tai laskussa olevasta päiväyksestä ja kestää tuotesivulla määritellyn ajan kuukausina. Tuotteen takuuvaihto tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.

6.3 Mikäli tuotteen valmistaja, maahantuoja tai valtuuttama huoltoliike tarjoaa tuotteelle takuun, rajoittuu verkkokaupan velvollisuus tuotteen takuun hoitamiseen kuluttajansuojalain 5. luvun yleisiin virhesäännöksiin.

6.4 Takuun edellytyksenä on tuotteen käyttäminen valmistajan suositusten ja ohjeiden mukaisesti. Verkkokauppa voi vapautua takuuvastuusta, jos saatamme todennäköiseksi, että tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käytöstä tai muusta ostajan puolelta olevasta seikasta. Samoin mikäli myöhemmin esimerkiksi valmistajan tai huoltoliikkeen toimesta havaitaan, että tuote on rikkoutunut asiakkaan huolimattomuudesta, verkkokaupalla on oikeus veloittaa asiakkaalta korjauksesta aiheutuneet kulut.

6.5 Takuu ei kata esimerkiksi sähkökatkojen aiheuttamia, tuotteen väärästä säilyttämisestä tai puhdistamisen laiminlyönnistä aiheutuvia vahinkoja, ukkosvaurioita, tuotteiden väärinkäyttöä tai muita ohjeiden laiminlyöntiä, mukaanlukien asiakkaan puolesta sattuneita asennusvirheitä tai fyysisiä tuotteen rikkoutumisia. Takuu ei myöskään kata normaalista käytöstä johtuvaa kulumista tai tästä aiheutuvaa rikkoutumista. Tuotteiden kanssa saa käyttää vain valmistajan hyväksymiä lisäosia tai komponentteja.

6.6 Kuluttajansuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa siitä lukien, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.

6.7 Aiheettomista palautuksista tai takuukorjauksista verkkokauppa veloittaa kulut asiakkaalta voimassa olevan hinnaston mukaan.

7. Reklamaatiot

7.1 Mahdollisissa virheellisissä toimituksissa ja muissa reklamaatioissa asiakkaan tulee aina ensin olla yhteydessä verkkokauppaan.

7.1 Kuluttajansuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä verkkokaupalle kohtuullisessa ajassa siitä lukien, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.

REKISTERISELOSTE JA TIETOSUOJA

Osapuolet: Asiakas & Piippu.com (jäljempänä verkkokauppa)

Rekisteröityessään palveluun käyttäjästä tulee verkkokaupan asiakas ja hänen tietonsa rekisteröidään verkkokaupan asiakasrekisteriin. Käyttäjän rekisteröityjä tietoja käsitellään palvelun tuottamiseen, asiakassuhteen hoitamiseen, etämyyntiin, palvelun käytön tutkimiseen ja palvelun edelleen kehittämiseen liittyviin tarkoituksiin. Lisäksi tietoja voidaan käyttää verkkokaupan omaan suoramarkkinointiin ja mielipide- ja markkinatutkimuksiin. Tietoja ei voida luovuttaa eteenpäin kolmannelle osapuolelle.

ASIAKASREKISTERI

Kaikki asiakastiedot säilytetään turvallisesti eikä tietoja luovuteta kolmansille osapuolille. Ohessa henkilötietolain (523/1999) 10§:n mukainen rekisteriseloste.

Rekisterinpitäjä: Piippu.com,
Stonefoot Oü Tallinn Estonia.

Rekisterin nimi: Piippu.com asiakasrekisteri

Rekisterin pitämisen peruste: Henkilö on rekisteröitynyt verkkokaupan asiakkaaksi tai ostanut verkkokaupasta tuotteita.

Rekisterin käyttötarkoitus: Rekisterin käyttötarkoitus on verkkokaupan asiakasrekisterin ylläpitäminen sekä asiakkaiden tilausten arkistointi ja käsittely. Tietoja voidaan käyttää verkkokaupan toiminnan kehittämiseen liittyen ja tilastollisiin tarkoituksiin. Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain sallimissa ja edellyttämissä rajoissa. Rekisterin tietoja voidaan käyttää verkkokaupan omissa rekistereissä mainonnan kohdistamiseen luovuttamatta henkilötietoja ulkopuolisille tahoille.

Rekisterin sisältämät tiedot: Asiakkaan etunimi, sukunimi, katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, paikkakunta, maa, puhelinnumero, sähköpostiosoite, käyttäjätunnus, salasana, rekisteröitymispäivämäärä, ip-osoite ja viimeinen kirjautuminen. Lisäksi rekisteri sisältää tiedot asiakkaan aikaisemmista tilauksista sekä tilausten seurantakoodit.

Rekisterin luottamuksellisuus: Tietoja ei luovuteta ulkopuolisille. Henkilötiedot hävitetään käyttäjän pyynnöstä.

Rekisterin suojaus: Rekisteriä ei luovuteta sivullisille ja rekisteri sijaitsee verkkokaupan salasanasuojatulla palvelimella.